Práce s nadanými dětmi a péče o žáky s SVP

Program podpory nadaných žáků:

Základní škola Komenského 68 zahájila  od školního roku 2018/2019 program vzdělávání a rozvoje mimořádně  intelektově  nadaných žáků (tzv. MiND).  Ten spočívá v  koncepci  systematicky s těmito žáky pracovat, a to formu  tzv. MiND hodin, ve kterých je výuka realizovaná obohacujícím a rozšiřujícím způsobem nad rámec běžných školních osnov v rozsahu 3h týdně věnovaných  rozvoji logicko-matematických dovedností a  mezipředmětovým projektům. Škola spolupracuje s nadačním fondem Qiido, který garantuje kvalitní přípravu i následnou implementaci.  Pedagogům je umožněno vzdělávání  formou Qiido Akademie, rodičům je k dispozici diagnosticko-poradenský systém pro včasnou identifikaci nadání  a individuální konzultace, tzv. Qiido poradna.  Příklady dobré praxe a zkušenosti s nadanými žáky sdílejí pedagogové školy s jinými školami v České republice.   Spolupracují např. s  plzeňskou  školou a pravidelně se  zúčastňují  odborných konferencí pořádaných v základní škole v Praze Kunraticích (Qiido konference).  Partnerství školy a nadačního fondu Qiido  je podporováno  zřizovatelem  školy městem Nový Jičín.

RNDr. Svatava Hajdová, ředitelka škol

  • systematické vzdělávání a rozvoj mimořádně intelektově nadaných žáků MIND – škola spolupracuje s Mensou ČR a nadačním fondem Qiido
  • při škole pracuje Klub nadaných dětí – klub navštěvují žáci 2. – 5. ročníku, již se při jednotlivých setkáních pokoušejí proniknout do tajů fyziky, chemie i přírody kolem nás, dělají pokusy, vyrábějí a řeší hlavolamy a také pomocí různých druhů deskových, karetních i kolektivních her posilují logické uvažování, paměť i postřeh
  • od 2. ročníku se děti v menších skupinách věnují aktivitám jako je třeba programování Ozobotů a Lego stavebnic, Vexů, Spherobotů, Lega, robotů
  • naši učitelé jsou proškoleni a připraveni na práci s nadanými dětmi a individuálně se jim věnují.
  • kombinace tradičních i alternativních metod a forem výuky
  • projektové vyučování, kooperativní učení
  • výuka matematiky podle prof. Hejného
  • integrovaná tematická výuka – chápání světa v souvislostech

Pro všechny žáky se snažíme vytvořit takové podmínky, aby mohli své nadání co možná nejvíce rozvíjet.

  • Ke každému dítěti máme individuální přístup (každé dítě má jiné schopnosti a jiné potřeby), péče o žáky s SVP
  • Máme propracovaný program prevence rizikového chování